Motvind hos tre. Jag försöker flytta mitt mobilnummer - det nummer jag haft i en evighet och som tonåringarna kan utantill och därmed kan ringa till från kompisars telefoner om de själva råkat tappat telefonen/glömt ladda batteriet/blivit bestulna. Sådant händer nämligen.
Nummerflytten är tänkt att gå från företaget jag lämnar till företaget jag startar och från tre till Telia. Den 21 december var allt klart. Trodde jag. Den 29 december hävdar tre att det inte går. Telia förstår inte vad tre håller på med. Inte jag heller. Jag gör mitt bästa för att le åt krånglet.
Jag tittar ut genom fönstret. Det blåser. Jag snör på mig löparskorna och ger mig av mot min långa backe. Jag inser snabbt att vinden blåser i en sådan riktning att jag kommer att få motvind uppför. Jag ler. Det blir bra träning tänker jag. Och kanske lite jobbigt.
Det blir bra träning. Och jobbigt. Mjölksyran svider i lår och vader av det dubbla motståndet. Sexhundra meter uppför i ganska kraftig motvind. Jag gör mina fyra varv och är tacksam att det är uppbyggnadssäsong, med få repetitioner.
Några korta backar står också på programmet. Jag gömmer mig för vinden i skogen. Min allra vanligaste kort-backe är 200 meter och finns i Källbrinksspåret.
Plockepinn möter mig. Kors och tvärs över spåret ligger omkullblåsta träd och en och annan stolpe till elbelysningen. Rester från en ännu kraftigare vind. Dagmar. Min korta backe är, som tur är, ganska fri från hinder. Ett par träd har gett vika och vilar, rakt över spåret, mot ett annat träd. Om jag hukar lite tar jag mig under.
Hinderbana är väl bra träning, är det inte? ;)
SvaraRaderaTänk att det ALLTID är krångel att byta telefonoperatör! Men jag är glad över att du inte fick en stor gren i skallen när du kutade...
SvaraRaderaTelefonoperatörer ska man hålla på avstånd om man bara kan. Bra löpinsats! :-)
SvaraRaderahar själv problem med telia och funderar på att byta till tre...
SvaraRaderaVa? Vadå GÅR inte? Konstig inställning? :-P
SvaraRaderaBackträningen lät ruskigt jobbig. Bra gjort! :-)
Hej,
SvaraRaderaom du kontaktar vår kundservice på telefon 0771 - 735 300 kan vi svara på varför det inte går att flytta numret till en annan operatör.
Det går även bra att maila till oss på kundservice(@)tre.se
Med vänlig hälsning
Johan Wistrand
3Kundrelationer
Patric, visst - stick dit och testa vet ja´!
SvaraRaderaIngmarie, lite farligt kändes det att springa under halvrasade träd faktiskt.
Erik, saker ska bar funka tycker jag.
Suzan, telia har säkert sina brister de med :-)
Västgötskan, inställningen var mycket underlig faktiskt. Kontakterna har verkligen varit goddag yxskaft!
Johan, jag har en mailväxling på så där 6-7 mail med er kundtjänst som du kan få se om du vill. Plus flera samtal. Märklig hantering minst sagt. Kanske dags att ta tag i en och annan process och/eller utbildningsinsats hos tre? Jag beskriver gärna vad jag varit med om om jag får ditt direktnummer.
Kanske ska berätta också att tre nu har löst "problemet" - det som inte gick var plötsligt möjligt.
SvaraRadera