söndag 10 oktober 2010

Ett SUM i miniatyr

Jag läser Camillas beskrivning av sin löp-upplevelse på Sörmlandsleden under gårdagens SUM. Jag vill också. Tur att jag har nära till skogen och att jag bor i Sörmland. Jag fixar ett eget SUM. Kanske inte riktigt lika långt, men...

Mitt SUM går bland annat längs den 15 kilometer långa vit/svart-markerade slingan i skogen bakom mitt hus. Den är visserligen inte en del av sörmlandsleden, men den är en led i sörmland.

Stenigt. SUM ska vara tekniskt utmanande sägs det. Min led är knölig. Ibland stenig, ibland full med rötter.

Hinder finns där också. Jag springer i Asics Gel Kayano - funderar på om jag behöver komplettera min löpskosamling med ett par trailskor.

Blöta stigar avlöses av...

...torra berghällar.

Skogen är mitt rätta element. Jag tycker om höst. Jag älskar att springa. Höstrunda i skogen är en oslagbar kombination.

9 kommentarer:

Karin Engen sa...

Det är så härligt med de där turerna i skogen, underbart! Hoppas du får en fortsatt bra söndag!

Erik sa...

Verkar skönt med skogslöpningen och önskar ibland att jag, trots det asfaltbarn jag är, hade riktigt nära till liknade löpvägar som du har.

Patric sa...

Ett par löparskor till och vi får bygga ut!

Unknown sa...

Fint det ser ut i skogen bakom dig. Jag kan rekommendera ett par anpassade terrängskor. Jag springer själv i Kayano och asfalt och grusväg funkar kanon men skogen går bort. På tok för slipprit under fötterna och risken för skador är enligt mig onödigt stor med dom pjuksen i naturen.

Peace Love och Löparskor!

anneliten sa...

Karin, inget slår en söndagsskog på hösten!

Erik, du får gärna komma hit för en guidad tur.

Patric, inte om vi slänger ut dina springskor - du använder ju dem så sällan ändå ;-)

Jesper, jo det får nog bli terrängdojjor. Har någon gång sprungit i mina ice bugs (det sägs att terräng ska vara ett alternativt användningsområde för dem när det är isfritt), men det funkar mindre bra på berghällarna tycker jag.

Fisken sa...

Va? Bor du HÄR? Det där ser ut som den del av Sörmlandsleden mellan Hållsta och Skogstorp som jag gav mig f*n på att cykla...med uselt resultat.
DYNGSURT och stenigt...

LOPARJANNE sa...

Ser ut som en trevlig runda det där :)

anneliten sa...

Fisken, ja jag bor här, men här är nog inte samma som här för dig... Huddinge. jag delar leden med cyklister - modiga sådana. Jag skulle aldrig våga.

Janne, vill du hälsa på? Välkommen i så fall. Jag guidar!

LOPARJANNE sa...

Självklart! Skulle vara kul med lite miljöombyte på passen. Och att ha någon som visar vägen låter tryggt :)