söndag 25 augusti 2013

Tråkigt?

Grannen (sub40-löpare) tycker att det låter lite tråkigt. Att springa i vatten. Att röra sig framåt väldigt långsamt. Trots att man springer. Inga variabler som går att mäta, mer än tiden i vattnet.

Och jag håller med. Det är rätt tråkigt. Om man inte har sällskap.

Lisa sms:ar. Eriksdalsbadet 14.00? Svar JA. Solen skiner. Gräsmattan är översållad av solbadare. Men i poolen får vi plats. Och det är INTE tråkigt. Lisa babblar på. Lisa lyssnar när jag babblar. Inte tråkigt alls.

Vi soltorkar. Och konstaterar att det är sjukt att Eriksdalsbadet stänger utebassängen för säsongen idag. Mitt i högsommarvärmen. DET är tråkigt. Jag hann bara med en enda pool run mellan öppning och stängning. Nästa sommar, då...

Men det går förstås att springa i inomhusbassänger också. Det är inte så tråkigt det heller - om man har sällskap.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Tack så himla mkt för idag! :) Verkligen en räddare i tråk-nöden, hehe. Och härligt att du fick ETT utomhuspass i alla fall!
Kram

Sara J sa...

hehe, nä det låter inte alls tråkigt :D

anneliten sa...

Lisa, jag räddar dig gärna fler gånger. tack själv för att du såg till att jag åtminstone fick en utomhusvattenlöpning sommaren 2013.

Sara, nej Lisa är aldrig tråkig.