onsdag 23 april 2014

Vad är det som går och går?

Just nu är det jag. Som går och går.

Dr. Tara ringer. Hon som skrev ut mig i söndags. Hon tar sats. Hon tycks ha något lite besvärligt att berätta. "Jo... Jag sa nog lite fel - du får inte köra bil på ett tag..." säger hon. "Inte på sex veckor. Inte innan första ICD-kontrollen". Jag tror att hon väntar sig att jag ska bli upprörd. "Det gör absolut inget" svarar jag glatt. För det gör inget. För jag går. Till tåget. Från tåget. Och till och från alla andra ställen jag ska till. Vardagsmotion är min nya grej.

Jag har lagt av mig min Polar Loop (inte kommit mig för med att ladda - så kul var den). Nu sneglar jag istället på en stegräknar-app i min telefon. Jag tycker nog att den funkar lika bra. Telefonen är liksom alltid laddad. Och jag bär med mig den vart jag än går. Nästan. Hursomhelst så tycks loopen och telefonen vara hyfsat överens om att jag går cirka 14-15 000 steg per dag. Det tycker jag duger gott som vardagsmotion.

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

You and me liksom. Jag går också. Jag som ALDRIG hinner gå annars. Jag går överallt. Gärna med omväg. Idag är det sjukgymnasten som ska få besök. Och det sköna är att om man inte kan köra bil kan man heller inte storhandla.... jag firar det med en promenad :)

Löpning & Livet sa...

Och snart får du springa!

Ingmarie sa...

Det duger mer än bra. Och när du "måste" ha bil får privatchaffisen (P) ställa upp. ;-)

anneliten sa...

Anna, stor-handla får någon annan göra :-) Härligt att sjukgymnasten var så "tuff" mot dig.

Andréa, visst hoppas jag. Men just nu funderar jag inte så mycket på det. Kan knappt röra mig normalt (trots att det faktiskt inte gör ont) - stel klump vid axeln, som en utväxt på min kropp.

Ingmarie, jag har två chaffisar - C också :-)



Frank Robinson sa...

Vårt föreslagna erbjudande för kunder under det nya året är positivt och totalt engagemang, så att arbeta med oss ger dig maximal garanti för att få finansiering för vi har en A + rating i finansiering. Frank Lån Tjänster (FLS) genom åren har varit högt rankad som en av de bästa online-företag med en billigare ränta. Om du är i behov av finansiering, tveka inte att kontakta oss via telefon (+1-713-389-6778) eller E-post: k.frankloans@gmail.com