söndag 28 september 2014

Måste-prylar

Jag surfar runt. Jag bara MÅSTE ha en ny löpar-rygga! För jag vill springa till och från träning i Huddingehallen.

Jag surfar runt. Jag blir förvirrad. Det finns så många. Jag läser något test från 2012 eller så. Och en "att tänka på"-artikel som nog är ännu äldre. Jag blir inte så mycket klokare. Modellerna i nät-shoppen är inte riktigt samma som i testet.

Jag pressar återigen ner mina träningsskor för inomhusbruk i min ytte-pytte löparrygga. Den som nog egentligen mest är tänkt som vätsketank. En torr tröja får plats - med ännu lite mer våld. Vattenflaskan tar jag i handen. Det går. Men det är lite irriterande. Därav "måstet".

När det är dags att springa hem minns jag att jag läste något om remmar. Om att fästa saker på utsidan av säcken. Hmm... Jag har ju någon slags snoddar på min rygga. Har nog mest sett dem som dekoration. Men. Med dem sitter flaskan fast som i ett skruvstäd. Och jag kan sluta surfa och irra mellan modeller -jag BEHÖVER ju ingen ny löparrygga.

Rygga med flaska i stadigt grepp. Den sitter tightare än det ser ut. Inte minsta skump. Löparskorna bara råkar matcha... 

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Du skulle ju kunna börja sälja egendesignade!

anneliten sa...

Och hemmasydda :-)