torsdag 14 maj 2015

Mind your own business

Ytterligare en lapp på Huddingehallens anslagstavla (denna gången anonym). Någon stör sig på pass-deltagare som inte gör som ledaren säger utan kör sin egen grej. Hade det handlat om Aerobics, Zumba eller Step hade jag förstått synpunkten. Där kan kaos lätt skapas om inte alla går åt samma håll. Men det är body pump hon menar. Där var och en har sin plats. (Hur jag vet att "anonym" är en hon? Det är nästan bara kvinnor på body pump - så jag gissar.)

Visst kan man undra varför någon nödvändigtvis vill vara i en sal där alla gör samma sak för att själv göra något annat. Visst kan man tycka att det är lite onödigt att ta upp en plats. Men att störa sig så pass mycket att man skriver en lapp där personalen uppmanas att ta tag i detta allvarliga problem genast (med många utropstecken efter) - det får mig att undra vem det är som har problem. Egentligen.

Medan jag läser lappen går mina tankar till flickorna och kvinnorna i Afganistan. De som beskrivs i Jenny Nordbergs mycket insiktsgivande bok "De förklädda flickorna i Kabul". Jag tänker att en människa som stör sig på att någon annan gör sin egen grej på ett grupp-pass inte har så många verkliga problem. Eller så har hon det. Och behöver pysa på något ofarligt ställe. Vad vet jag? Och egentligen borde jag inte bry mig. För om jag stör mig på hon som stör sig så är jag ju likadan.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Men jösses! Stör man sig på sånt har man problem. Tänk om det är som så att denna "störande människa" helt enkelt inte kan göra "som man ska". Jag har ju själv varit en smula "störig" just därför..

anneliten sa...

Precis! Jag vet inte vem som avses. Visst finns det folk som gör lite andra övningar ibland och jag tänker inte så mycket på det, mer än att de kanske har ont.