måndag 25 juli 2011

Morgonpasset är mitt

Man och tonåring har lånat hund. En stor, svart, lurvig, pigg och alldeles underbar blandning mellan Labrador och Border Collie bor hos oss en liten tid. Tonåringen, som är huvudansvarig för lånet, delade snabbt ut morgonpromenaden till mig. "Du är ju ändå morgonpigg mamma"... Och jag har ingenting emot det alls. Semestermorgnar är som gjorda för planlösa skogspromenader.



Morgonens promenad gör nog lite löpar-nytta också. Jag syresätter mina söndagslångpassmöra ben.

I lurvhundens packning finns ett midjebälte och ett koppel för löpning. Kanske kan vi vara löparkompisar någon dag - lurven och jag.

5 kommentarer:

Morgan sa...

Haha, det ser ut som en sån där bild från Alaska där man ser en björn stå och fiska.

Johanna sa...

Åh, vilken härlig hund! Jag fullkomligt älskar hundar! :)

Ingmarie sa...

Vilken sötnos! Perfekt badsällskap!

Erik sa...

Han är en riktig sköning den där lurven!

anneliten sa...

Morgan, en björn med sele... Men annars håller jag med - lite björnlik. Dessutom snäll som en nallebjörn (som inte är från Alaska).

Joanna, Ingmarie och Erik, visst är han fin! Synd att han bara är till låns.