onsdag 22 februari 2012

På pumpen igen

Pass passar mig. I alla fall när det ska styrketränas.

Jag vet att Body Pump inte anses optimalt. Jag vet att jag borde harva bland gymmets maskiner och hantlar istället. Men jag tycker gymmet är tråkigt. Och jag känner mig fånig och bortkommen. Vet liksom inte vad jag ska göra. Jag tror det hör lite till saken att gymmet (Huddingehallen) inte är invant för mig för just den pass-fria typen av träning. Och jag borde förstås vänja mig.

Men jag går på pumpen igen. Fast jag har sagt att jag inte ska... Jag inser att jag varit borta länge, för jag har missa nästan en hel release (Les Mills gör ju så, kör samma ett tag - 10-12 veckor tror jag, och byter sedan). Ny release kommer nästa vecka - och jag har inte kört den nuvarande förrän idag.

För att vara näst intill värdelös träning tar den rätt bra på mina ovana muskler. Jag är slut i hela kroppen och orkar knappt lyfta armarna för att tvätta håret.

7 kommentarer:

fitnesscoachen sa...

Du får ta en pt-timme med ngn pt inriktad på funktionell träning. Då blir det både roligt och effektivt utan att du måste göra övningar du inte gillar. Eller tycker är trista. :)

Peter sa...

Jag gör som du och efter bara 1-2 månader med 2 bodypumpspass i veckan så känner jag mig som en bodybuilder :-) Det räcker absolut som muskelträning för mig.

Lisa sa...

Näst intill värdelös? Det tror jag inte på! Om det är roligt, jobbigt och till på köpet ger trötta muskler är det ju urbra:)

Sara sa...

Äh, det är ju bättre med bodypump än inget alls. Träning ska vara roligt!

bureborn sa...

Värdelös? Äh! Du får ju blodet att strömma och pulsen att slå fortare, svetten att lacka och musklerna att jobba. Och viktigast av allt - träningsglädje i alternativträsket. Det tror jag är superbra!
Håller tummarna för att naprapatens har rätt i sin prognos. Två veckor är ju ändå överlevnadsbart.

Västgötskan sa...

Har också läst en massa negativt om Body Pump.
Jag tar det med en nypa salt. Det är roligt och jag får alltid grym träningsvärk (även om det inte är ett mått på något, jag vet...)

Kör på så länge du tycker det är kul! :-)

superSHEro sa...

Ahh borde och bör... Jag tycker man ska göra det man trivs med! :)