torsdag 24 oktober 2013

Felsökningen fortsätter

Maj: Dygnet-runt-EKG, blodprover, angiografi, magnetröntgen, ultraljud, utskriven... Väntan.

Juni: Ny magnetröntgen. Väntan.

Augusti: Magnetröntgen igen, snabbt följt av arbetsEKG. Väntan.

September: Ultraljud igen. Blodprover. Väntan.

Oktober: Hjärtbiopsi. Blodprover. Väntan.

"Vi är fortfarande inte säkra och vi vill att du tar det lugnt. Helst inte träna alls. Om du absolut måste träna får du hålla intensiteten låg". Jag frågar vad låg intensitet är. "Inte bli svettig" är svaret.

Datortomografi bokad till slutet av november. PET (positronemissionstomografi) beställd. Till gud vet när. Om allt är bra blir det ny magnetröntgen. Och säkert en del väntan.

Man kan inte säga annat än att jag blir väl genomlyst.

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Verkligen en långdragen historia! Hoppas verkligen de kan hitta att dom inte hittar något så du kan bli friskförklarad!

Lisa sa...

Ja vad ska man säga?... Major Suck. PET e väl i princip det mest "high-tech" sjukvården har att erbjuda i utredningsväg?
Du undviker iaf gastoskopin ytterligare ett tag;)

KRAM!

Miss Agda- Småbarnsliv och Endorfiner sa...

Skickar en kram!

anneliten sa...

Anna, lååångt minsann. Tänk att när jag låg där i akutens ambulansintag, med typ tio pers som förberedde mig för elkonverteringen, så frågade jag om de trodde jag skulle kunna springa Stockholms-maran ett par veckor senare. "Det är inte omöjligt" var svaret. Jag misstänkte inte då att det nog bara var något läkaren sa för att hålla mig lugn och fin :-)

Lisa, snart bara gastroskopi kvar. Man kan säkert se hjärtat i någon intressant vinkel därifrån :-). Om jag inte minns fel så heter väl övre magmunnen cardia så det passar ju.

Miss Agda, Tack! Du fick ju din del av vården förra året vid den här tiden... Jag klagar absolut inte på vården - det är inte det. De är ju extremt noggranna med mig och jag borde vara (och är nog egentligen) tacksam.