torsdag 18 februari 2010

På väg mot kackel

You still have friends - sjunger Kate Bush och Peter Gabriel. Petra skrev intressanta tankar igår om att "hinna träffa den rätte" trots tidskrävande marathon-träning. Samma resonemang gäller den familj man kanske redan har och de VÄNNER man förhoppningsvis har många av.

Vänner, liksom kärlekar, kräver lite underhåll. Men det är det tusenfalt värt. Jag har visserligen träffat flera och nya vänner genom löpningen, men jag vill inte tappa de "gamla goda", kanske just för att de är icke-löpare. Det finns ju mer därute än löpning. Så ikväll bär det av för att träffa tre ex-kollegor som utvecklats till kära vänninor. Vi ses inte ofta, så kacklet blir enormt och aldrig sinande när det väl blir av. God middag och gott vin hoppas jag också på. Restaurang De Ville på Roslagsgatan ska vi besöka och undersöka.

Med maratonmålet som samvete har jag redan gjort träningen för idag - tröskelpass på löpband blev det. I odubbade skor, helt slirfritt och med endast lätt ömhet i hälsenan!

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Hoppas du/ni fick en härlig kväll! Men det är jag ganska säker på att det blev.:-)

K sa...

Tack för en trevlig kväll. Jag behövde verkligen lite skratt idag i goda vänners lag och som vanligt blev det en liten språngmarsch i högklackat för att hinna med pendeltåget hem...vi hann....

anneliten sa...

Ingmarie, supertrevligt - goda vänner är så viktigt!

K, Konstigt det där att du alltid ska springa till tåget när jag är med :-)