fredag 12 mars 2010

Det goda vinet

Jo, jag gillar vin. Liksom för SvD-Petra blir det ett glas i veckorna ibland. Det brukar inte göra något särskilt med min träning tycker jag. Och jag dricker det för att det är gott. Aldrig för att varva ner/slappna av/muntra upp mig - sådant bruk tror jag är farligt nära missbruk.

Igår var det skiftesmiddag för en styrelse jag är med i. Vi hade visserligen inte skiftat några medlemmar, men den årliga middagen tog vi ändå. När jag insåg att restaurang Hälsingborg var bokad blev jag lite skeptisk. Har nämligen hört - through the grapevine - att de förlorat sitt utskänkningstillstånd. Och ett glas vin vill man ju ha till en god middag. Nu visade sig ryktet ha fel - Hälsingborg hade vin.

Hälsingborg är en av mina favoritrestauranger. De har tre trerättersmenyer inspirerade av hav, skog och gård. Till det vinpaket med utsökta viner speciellt utvalda till var maträtt. Fantastiskt gott. Till tre rätter tre glas vin. Dessutom, mellan varmrätt och dessert, en osttallrik med fantastisk och alkoholstark Amarone till. Fyra glas.

Bilen lämnad på jobbet igår (don´t drink and drive my car) - transportlöpning idag. Hu vad kroppen inte ville springa i morse. Den där känslan när rörelserna tycks helt okoordinerade och när lufs är en bättre term än löpsteg för att beskriva förflyttningen. Jag är säker på att vinet var boven.

Denna skylt visar rätt väg till mitt jobb-gym, där jag duschar efter snorkk-turer. Visst, ibland känns träningsbehovet akut...

Fotbollslivet-Erik har uppenbarligen bunkrat med vin inför lördagskvällen. Och jag är bjuden. 09.00 söndag morgon är en löptur med tränare Nilsson bokad. Ska jag springa den i lufs-stil eller ska jag ta det lugnt med vinet?

3 kommentarer:

Patric sa...

"Don't drink and drive your car, don't get breathalised, don't lose your head" (Queen)

Ingmarie sa...

Vi kan senarelägga. Det är INTE jag som valt tiden. ;-)

anneliten sa...

Patric, breathalised - där lärde mig Queen ett nytt ord...

Ingmarie, tack för att jag fick skjuta upp ½ timme