lördag 13 mars 2010

Man måste vara snabb

Lördag är sovmorgon i teorin. Men jag spontan-vaknade vid sex, när klockan brukar ringa. Jag däckade före tio i går och hade väl redan fått den sömn jag behövde. Låg kvar och småslumrade någon timme. Bestämde mig snart för att det var bra läge för morgonpass på gymmet. Innan resten av familjen vaknar till. Body Pump klockan 9.30 kändes lockande. Och kanske kunde jag springa några kilometer på bandet som uppvärmning.

09.00 skulle gymmet öppna. Jag har aldrig hängt på låset tidigare. Lite förvånad över hur många besökare som väntade mer eller mindre otåligt var jag. När spärren öppnades blev det kapplöpning till löpbanden. Jag var ombytt och klar, skulle bara slänga in rygga och ytterkläder i ett skåp och snöra på mig löparskorna.

En kille satte superfräckt sina skor på ett av löpbanden innan han gick in i omklädningsrummet. Tyvärr hann jag inte tillbaka före honom annars hade jag gladeligen slängt hans skor i väggen och inte haft något emot att ta ett eventuellt ordkrig. Jag fick det sjätte och sista bandet. Det där gamla, utan massa flashiga funktioner. Det gjorde inget - jag skulle ju bara värma upp lite inför pumpen.

Ute sken solen. Inne i ett fönsterlöst gym slogs vi om löpbanden. Några blev utan.

Inga kommentarer: