lördag 1 maj 2010

Dagen efter

Krångelpass igår. Garmins satellitfinnare hakade upp sig. Hälsenan gjorde ont i fartöknigarna (och däremellan) i den kuperade terrängen. Genomförde trots allt passet och linkade nedstämd hem genom skogen. Trött på att springa med krämpa. Trött på att blogga med krämpa. Funderingar på att skita i allt vad mara och blogg heter.

Valborgskväll i goda vänners lag mjukar upp mitt lätt melankoliska humör.

Ny dag. Nya tag. Laddad med smoothie ska jag ge mig på veckans långpass. Hoppas slippa känna varje steg som en molande smärta i hälsenan.

Hallonsmoothies. Uppladdning för mig och för min fotbollsstjärna till dotter.

4 kommentarer:

Sofie RW sa...

Vilka söta smooties! Och förstår precis morrandet över krämpor och att det konstant är något som gnäller för varje steg man tar. Men med hälsenorna - funkar det ändå bra att springa på? Fick plötsligt också känningar i hälsenan senaste dagarna... morr, är det inte en sak är det en annan ... nu blir det vila och div. övningar någon dag så hoppas jag det försvinner (eller vad rekommenderar du? springa ändå fast det gör lite ont i början?)

Pernilla Hult sa...

Hallondrinkarna ser mumselimumsiga ut! =)
Ibland får man svackor vad gäller bloggeri och träning..
Hoppas det kändes bättre i hälsenan idag!

MarathonMia sa...

Du ger inte upp. Du slutar inte. Svackor och morrande över onda hälsenor justeras lätt med hallonsmoothies.

anneliten sa...

Sofie, tåhävningar - excentriska sådana. Men man måste vara flitig 3*15 två gånger per dag. Riktigt så flitig är inte jag.

Pernilla, svackor hör till livet. Men just nu känns löpningen inte så rolig. Jag har ju ett tidsmässigt mål på maran som jag inser att jag inte kommer att nå...

Mia, nä jag ger inte upp så lätt. Men det känns mindre kul nu som sagt.