söndag 28 april 2013

Del två av två

Min första tanke när jag ser tränare Nilssons schema för veckan är "skönt - inget långpass". Sedan funderar jag på om det verkligen är bra att skippa långpasset med ett Stockholm marathon bara några veckor bort. Men hon brukar ju veta vad hon gör, den där Nilsson.

När jag funderar ett varv till inser jag att jag blivit långpassblind. Jag har vant mig vid pass i närheten av tre mil. I mitt schema finns inget tre-milspass. Istället finns där två pass på två mil vardera, lördag och söndag. En sträcka som för några månader sedan var ett ordentligt långpass ska jag alltså springa två dagar i rad. Plötsligt känns det inte riktigt lika lätt längre.

Nu är det i alla fall gjort. Jag valde att springa samma ganska kuperade varv båda dagarna. Dag två på stumma ben. Varje motlut tornade upp sig som en abborrebacke och ett tag funderade jag på att ta till ultra-taktiken och gå uppför. Men fyra mil är inte ultra, så jag pinnade på. Och hem kom jag till slut. Det är länge sedan mina ben varit så utpumpde. Hon vet nog definitivt vad hon gör den där Nilsson.

7 kommentarer:

Snorkkis sa...

Jag tror stenhårt på back-to-back pass. Bra sprunget!

Ingmarie sa...

Framförallt så ger jag dig aldrig svårare uppgifter än jag vet att du klarar dem men att de är utmanande.:-)
Du kan mer än du tror!

Anonym sa...

Hehe! Låter utmanande! Men heja dig, som fixar det!! :-)

Anna (Orka mera) sa...

Gaaah, så underbart! Lycka både lördag och söndag, hon är snäll den där Nilsson :)

Ska bli kul att heja på dig på maran! För jag får snällt hålla mig på fel sida avspärrningarna den här gången.

Lennart sa...

Jag tror också på sådana pass. Intressant upplägg av vår favorit ingamrie.

Jag har ibland tänkt "två tuffa pass på två dagar". Skaderisk, ja, mer än vanligt, men det kan nog vara bra att pressa ordentligt någon gång.

bureborn sa...

Har aldrig vågat testa back-to-back. Låter kämpig. Men säkert bra. Tjusigt jobbat i helgen!

Lisa sa...

Ja nog har du blivit liite långpassblind alltså! Men det är väl ett lyxproblem efter en skadeperiod?;)
Bra jobbat!