torsdag 16 juli 2015

Inget för dem med svettskräck

"Oj" säger en av passdeltagarna. Och torkar av mattan efter sig så gott det går. "Jag tror inte man ska gå hit om man har svettskräck" svarar jag och hoppar ner på mattan - redo för nästa övning. Samtidigt som jag inser att det droppar ur mitt hår. Samtidigt som jag torkar mig men en handduk som knappt suger upp något mer. Absorptionsförmågan hos frottén har överskridits. Det är cirkelträning. De som inte står ut med andras (och sin egen) svett ska inte gå dit. Så är det bara.

Om mig droppar det. Och jag är lycklig. Blöt av svett och lycklig. Trött i varje muskel och lycklig.

4 kommentarer:

Rund är också en form! sa...

Helt rätt!
Jag har aldrig förstått grejen med att gå till gymmet om man inte vill svettas...? (Ser allt för ofta unga tjejer i hotpants, smink och fixat hår som knappt ser varma ut...)? :-P

Anna (orka mera) sa...

Lite svett har ingen dött av! Fast jag har varit nära att drunkna ett par gånger när jag klivit av spinningcykeln....

L sa...

Underbar känsla!

anneliten sa...

Rund, inte jag heller! Men cirkelträningen ger en extra dimension eftersom man lätt får andras svett på sig :-) Snabba byten av stationer och en del liggandes på mattor...

Anna, helt sant. Luktar inte alltid gott, men är definitivt ofarligt.

Lisa, nja, jag är tacksam att jag kan svettas, men just nu känns det som jag är FÖR dukitg. Vet inte om det är ålder eller kortison eller en kombination.