onsdag 8 juli 2015

Jag lurar och klurar och ibland bara gör jag

Jag lurar på vilken löparklocka jag egentligen vill ha. Googlar. Funderar. Krav-specar. Står i kö på löplabbet för att fråga om råd. Inte redo att köpa än. Nu tar löplabbet lite för lång tid just idag så jag lämnar innan det blir min tur. Men jag hinner glo lite i montern. Se hur klockorna ser ut.

Lurar har jag väl inte direkt funderat över. Inte medvetet i alla fall. Men plötsligt går jag in i en affär som jag råkar gå förbi, pekar och betalar (ganska mycket pengar dessutom). Så spontant det bara kan bli. Ett par lurar som inte behöver sitta fast i telefonen. Små ploppar som ska sitta i mina öron medan telefonen ligger i den lilla väskan som sitter fast på min vattenflaska. Alltihop är en muta till mig själv. En pryl som kanske kan hjälpa mig erövra det där gymmet som jag har tänkt så mycket på att jag SKA göra i sommar (tjat, tjat - bara gör't vet ja').

Så är det med mig. Vissa saker sitter hårt inne. Andra bara händer.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Du har ju ett hemmagym! Eller är det det du ska till? :-)

anneliten sa...

Visst har jag jag (eller egentligen P) ett hemmagym, men där spelar vi högt på "stereon" (eller vad man nu kallar dagens system). Nej, jag tänker mig att jag ska erövra biff-rummet på gymmet - det med fria vikter, skivstång i ställning och en massa drag-apparater. Riktigt så välutrustat är inte garage-gymmet :-)