tisdag 15 december 2009

Kär i Speedy Gonzales


Vissa har namn på sina favorit-gadgets... Min Garmin Forerunner 405CX har inte fått något namn ännu. Jag väntar tills jag känner mig mer säker på vårt förhållande. Min förra Forerunner svek mig redan efter tre dater - vägrade visa något annat än %batteri. Det var inte riktigt vad jag ville ha ut av förhållandet. Jag förväntade mig tidtagning, pulsmätning, distans och hastighet. Min nya gör precis det, än så länge utan krångel. Hoppas det håller! Jag hoppas och tror på ännu mer utbyte när jag lärt känna den bättre - hålla reda på intervaller till exempel. Att min nya kom till mig så snabbt och lätt hade jag inte väntat mig. Den första plockade jag upp i Boston för några veckor sedan. Jag såg framför mig protester och krångel när jag ville dumpa en amerikan i Sverige, men Garmin var gränslösa och bytte snabbt mot en ny. Och jag som hade förberett mina argument, typ om jag inte får en ny ska jag ägna mig åt "konsumentupplysning" på varenda löparblogg jag känner till. Nu behövde jag ju inte göra det utan kan istället lovprisa Garmins tjänstvillighet!



Om någon vecka eller två, när jag känner att this is meant to be, kanske jag döper min vän till Mr Speedy Gonzales. Men å andra sidan hette min gamla trogna polar aldrig något annat än pulsklockan.

2 kommentarer:

Patric sa...

Nu vet jag vem Clara har ärvt sin tekniska ådra ifrån. Min förhoppning är att Garmin snart ska kännas för simpel. Har jag tur har jag kört bilen till verkstan för sista gången.

Erik sa...

Och jag som är nöjd med ett stoppur med varvtidtagning, skärpning anbefalles å det snaraste.