tisdag 27 juli 2010

Naprapater semestrar

För länge, länge sedan läste jag en bok som hette August (vet inte om den någonsinn kom på svenska). Den lever kvar i mitt minne. Vad de psykiskt instabila tar sig till när alla terapeuter semester-flytt ett augusti-varmt New York är temat.

Vad gör jag åt mina hälproblem när alla naprapater tycks ha tagit sommarledigt samtidigt? Nya skor har jag köpt. Utöver det och de eviga tåhävningarna kan jag inte göra mycket annat än vänta. Springa så gott det går. Alternativträna.

Alternativträna går riktigt bra när Ingmarie peppar. Först Powerplate. Jag har helt tydligt många muskler som behöver stärkas. Samtidigt stärker Ingmarie mitt självförtroede med sitt pepp. Sedan vattenlöpning i en sol-trång Eriksdalsbassäng. Fyrtio minuter blir femtio minuter. Sluta på en ojämn minut kan man inte när man tränar med Ingmarie. Borde jag kanske rekommendera en jag-har-tvångstankar-runt-ojämna-minutrar-terapeut? Nåja, värre hang-ups kan man ha. Och terapeuterna har väl semester nu i alla fall.

Inga kommentarer: