måndag 13 juni 2011

Oskavd byst

Det är en tuff uppgift att hitta rätt i sport-BH-djungeln. Det som sitter bra i provhytten funkar inte nödvändigtvis smärtfritt i "långa loppet".

Måndag morgon efter 2010 års Stockholm marathon. Jag stegar in på mammografi-kliniken. Teknikern tittar frågande på mina sargade bröst. Skavsår. Illröda streck lite här och där. Sårskorpor. Jag skrattar lite blygt och förklarar att jag inte blivit misshandlad. Jag har bara sprungit lite långt...

I duschen efter årets upplaga av "springa lite långt" noterar jag att jag är helt oskavd. Min Falke-BH sitter som ett andra skin och har inte lämnat ett enda spår efter sig. Nu har jag raskt köpt två till.


Äntligen har jag hittat den - den perfekta sport-BHn. Från Falke och köpt på Runners Store.

4 kommentarer:

Karin Engen sa...

Det är underbart när man hittar en sport-BH som verklige sitter som ett andra skinn! Jag tycker det kan vara svårt att hitta en som sitter bra och faktiskt håller allt på plats ordentligt. Det är mindre trevligt att ha behagen högt upp vid hakan :)

Petra sa...

Har exakt samma problem! Sjalv far jag alltid skavsar framtill under bysten. Undrar om man kan bestalla denna Hanke bh, vore ju onekligen skont att slippa skavsaren...

Ingmarie sa...

Jag smörjer med hemmagjord bisalva. Funkar alltid. :-)

anneliten sa...

Karin, prova Falke vet ja - definitivt en naturlig känsla (jag är 75C för den "tyngden" räcker stödet)

Petra, man kan beställa en hel del från Runners store.

Ingmarie, grejen är att man inte ens behöver smörja...