onsdag 15 juni 2011

Vem lurar vem?

Fyraminutersintervaller. "Ha! Mig lurar du inte" tänker jag. Tränare Nilsson menar tusingar... Men tusingar låter så brutalt.

Idag har jag ingen lust att ta reda på om jag grejar tusingar i fyraminuterstempo eller inte. Jag väljer därför ett kuperat och kurvigt spår. Bara för att slippa bli besviken.

Men vem lurar vem egentligen. Jag blir ju inte bättre för att jag inte mäter. Och att springa kuperat är tungt. Riktigt tungt. Jag är glad att upprepningarna bara är fyra till antalet. De lär bli fler när Lidingöloppet närmar sig. Lidingö är ju ganska backigt, så kanske lurar jag mig inte så farligt ändå?

11 kommentarer:

Ingmarie sa...

4-minutare är 4-minutare. Tusingar är tusingar.
Punkt.
Du blir inte heller bättre för att du mäter. Du blir bättre för att du gör. :-)

Anonym sa...

Kuperade intervaller i alla dess former är brutala. Oavsett om det är fyraminutare eller tusingar. Stark du är som genomförde passet!

Löpning & Livet sa...

Jag tror du blir grymt bra av fyraminutare i terräng!

Sara sa...

Kuperade intervaller är superbra - mina favoriter! Det känns ju så lätt sen när det blir platt :) Och tänk vad bra det är till Lidingö!! Bra jobbat!

Patric sa...

Jag har fått i uppdrag av Tränare Nilsson att lurpassa på dig nästa gång du fuskar och då skrämma upp dig så till den milda grad att du gör en tusing på under två minuter...

MarathonMia sa...

4-minutare i terräng är mumma. 4 minuter är skitlångt och superkort. Att pressa sig i 4 minuter är nästan lättare än att kombinera sträcka och tid. Mindre stress men inte mindre bra.

Lisa sa...

Ja, bäst att skippa meter-mätandet när man kör kuperat! 4minutare är för övrigt nästan den värsta intervallformen- man måste springa fort, men ändå rätt länge...:)

Anonym sa...

Usch ja, tusingar väcker prestationsångest. Fyraminutare däremot, jobbigt som attan men mycket trevligare. Bra jobbat!

Unknown sa...

Se där 4 minuters slit är ju 4 minuter slit. Säger som pingvinerna i Madagaskar filmen 'Le och vinka, le och vinka' Ibland orkar man bara le och ibland bara vinka bra jobbat endå även om det med facit i hand inte alltid blir som någon eller du själv tänkt det. Ett litet steg i taget.....

Peace Love och Löparskor!

anneliten sa...

Ingmarie, som sagt - mig lurar du inte ;-)

Hempa, jag ska nog upp i dubbla antalet (minst) innan Lidingö misstänker jag...

Andréa, Tant Grym, det är jag det.

Sara, jag tror jag har en liten fördel av att bo i Huddinge. Här hittar man inte mycket platt. Förstod på mara-medlöpare att vissa anser att Stockhol marathon är backigt. Det tycker inte jag. Allt är relativt.

Patric, ka du inte ge mig en morot istället?

Mia, precis! Mindre stress och mindre prestationsångest.

Lisa, håller med. Precis som att millopp är värre än maror - eller hur ;-)

Bureborn, allt ligger i hur man uppfattar.

Jesper, le och vinka - det ska jag göra nästa gång jag möter någon mitt under en intervall ;-)

Puma sa...

älskar ingmaries kommentar: du blir bättre för att du gör!