Jag har aldrig varit i Milwaukee. Jag tror inte att jag någonsin handlat på Wal-Mart, trots att det sägs vara världens största detaljhandelskedja.
När jag skulle betala mina nya fina Saucony Triumph 7 på Runners Store medgavs inte köpet. Jag kunde inte heller ta ut pengar i bankomaten. Och jag som visste att jag hade ovanligt mycket pengar på lönekontot. En "oförutsedda-händelser-buffert" låg kvar och skvalpade alltsedan Greklandsresan.
Ett annat kort hade jag - barnbidragskontot. Betalar skorna med det och gör en mental notering om att betala tillbaka. Skyndar hem och öppnar internetbanken. Åtta uttag. På mellan 200 och 300 dollar styck. Alla på samma dag på olika Wal-Marts. Det sista i Mukwonago, som jag inte ens visste fanns. Ligger tydligen också i Wisconsin.
På Icabankens kundservice svarar man kyligt (efter att jag suttit länge i kö och slussats mellan flera personer) att jag måste göra en skriftlig reklamation. Blanketten skulle jag finna på deras hemsida.
Blanketten är lite svår att hitta. På förstasidan är det blommor och blader och käcka uppmaningar om det smarta i att utöka krediten så här i semestertider. Döm om min förvåning när jag till slut söker på "reklamation" och hittar ett meddelande om att det skett ett dataintrång i utlandet och att vissa kortnummer kan vara kapade. De drabbade kommer att få ett brev... Ingen av de fyra personer jag pratat med på kundtjänst sa ett knyst om det.
8 kommentarer:
Det där är ju värre än SJ OCH kundtjänst på telefonbolag. Ingen som helst kommunikation eller service! Jag tycker du ska reklamera och begära ersättning för både tid, förlorade pengar och telefonsamtal. Och skicka denna blogglänken till dem. Skamligt är vad det är! Men bra att du fick nya skor. :-)
Aj, måste kännas kymigt att veta att ens kontonummer är ute och flyger och inte få den hjälp som man förväntar sig. Malin
Behöver du mer pengar? :)
Ingmarie, lita på att de ska få veta att de lever - EFTER att jag fått tillbaka mina pengar. För det bara förutsätter jag att jag får.
Malin, kul att du är här! Då känns det genast bättre!
Patric, Nä - jag har inte sett några sportaffärer. Men det är klart - en Bitte Kai Rand-tröja kanske...
Dåligt av Icabanken! Hoppas du får dina pengar snarast!
Daniel, det hoppas jag också. Men eftersom jag är i Danmark till slutet av denna vecka lär jag inte hinna reklamera förrän nästa vecka. Och sen vet man ju inte hur länge det tar... Jag tycker de borde kunna fixa det via telefon - jag har ju en talsvarskod som jag identifierar mig med.
Kundservice kan aldrig värdesättas nog. Hoppas allt löser sig.
Erik, de ska definitivt få veta vad jag tycker om deras kundvård.
Skicka en kommentar