torsdag 31 januari 2013

Praktiskt

Jag håller helt med mina döttrar om att jag ser rätt knäpp ut i min reflex-gula löparmössa. Men i min värld måste man inte vara snygg när man tränar. Praktiskt går före.

Inte mitt allra snyggaste jag kanske.

Det är varken mörkt eller speciellt kallt när jag ger mig ut på en förmiddagsrunda. Så egentligen skulle min reflexmössa ha kunnat stanna hemma. Men den är praktisk på fler sätt än man kan tro - den håller nämligen mina lurar på plats. Mina a-JAYS som egentligen inte är gjorda för löpning och som annars så gärna åker ur öronen. Öron som just idag, medan fötterna springer, vill lyssna till Jonas Gardells röst. Del två av "torka aldrig tårar utan handskar: sjukdomen".

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Så hemsk är den ju inte! Jag tycker inte den är värre än någon annan springmössa. Alla är mer eller mindre fula enligt min smak.

anneliten sa...

Precis! Alla är mer eller mindre fula. Men gult ÄR extra-fult i detta sammanhang. Tycker jag.