söndag 13 januari 2013

Sing-along kanske

CyclingPuls. Vasaloppsspinning. 80-talscykling. Hårdrockstema. Vätternrunde-simulering. Spinning med picnic nedpackad i cykelkorg. Vad gör man inte för att hotta upp en aktivitet som skulle kunna vara (och kan vara - allt beroende på ledare) rätt trist och monoton.

På Huddingehallens schema står det cykling. Låter lite lagom torrt. Men med rätt ledare blir stämningen hög. "Blow me one last kiss" sjunger Pink. Vi sjunger med. "Oh baby baby" sjunger Usher. Vi sjunger med. Inte så vackert kanske. Men trötta ben glöms lätt bort. Ett nytt koncept? Sing-along spinning. Inget för dem med känsliga öron dock...

2 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Neeeej, inte sjunga. Mycket får man göra på spinning men inte sjunga. Och inte armhävningar på styret. Annars kan man hitta på nästan vad som helst :)

(Att jag inte vill sjunga beror nog mest på min totala tondövhet och att jag inte kan göra två saker samtidigt. Sjunger jag tappar jag fokus från cyklingen och missar hela träningen liksom...)

anneliten sa...

Tappa fokus är ju precis vad sjungandet är till för. Trampa på i samma takt och inte märka att benen är trötta liksom.