torsdag 24 januari 2013

Sitter inne och tittar ut

Jag tittar längtansfullt ut. Utanför fönstret ser jag en perfekt vinterdag. Solen skiner på snöklädda träd. Sedan stirrar jag på datorskärmen. Febrilt kämpande för att nå en näst intill omöjlig deadline. "Nej jag hinner inte" vågar jag inte säga. "Jag vill hellre springa" vågar jag inte heller säga. När man är sin egen och vill behaga uppdragsgivarna vågar man inte annat än att vara så tillmötesgående det bara går. För det kommer andra dagar. Utan deadlines. Jag hoppas solen skiner på glittrande snö då.

Så. Nu har jag slösat fem minuter på att ösa ur mig lite frustration. Back to work. För jag är glad att jag har jobb. Faktiskt.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Jadå. Solen skiner fler dagar. På snö eller grön mark. :-)

Lisa sa...

Helgen är här min vän, håll ut!
Jag är glad att jag har ett jobb jag med, men de senaste dagarna har det varit nästintill för vackert ute...