fredag 30 augusti 2013

Konturer

Det är förstås bara i mitt huvud. Men kroppen känns annorlunda när jag får träna. Den får liksom konturer. Jag vet var den börjar och slutar och känslan är tightare. Ja, jag fattar givetvis att det inte kan vara någon märkbar skillnad efter några få väldigt korta och väldigt långsamma löprundor och ett par styrketräningspass. Inte egentligen. Men det känns annorlunda. Det känns bättre. Så är det bara.

Kanske är det den diffusa träningsvärken som ger konturkänslan?

2 kommentarer:

bureborn sa...

Just så där är det ju! - tack för att du sätter ord på ngt jag också upplevt. Det krävs inte så mycket trning för att jag ska få den där positiva känslan av en fastare kropp. Vad min spegelbild säger är en helt annan femma.

anneliten sa...

Bureborn, spegeln har absolut inget med känslan att göra ;-)