måndag 16 november 2015

Då går jag ner i mitt garage

"Som att springa i garaget" skriver Orka-mera-Anna. Som en metafor för något väldigt trist i träningsväg (i just detta fall tror jag att hon jämför spinning i vanliga träningsskor med garage-spring).

Men det gör ju jag ibland tänker jag. Springer i garaget alltså. Nästan alla dagar väljer jag ute före inne. Hellre lätt regn och mörker än garage. För P är det tvärtom - han springer flitigt i garaget. "Hög musik utan att behöva ha lurar som ändå bara ramlar ur öronen" och "inga tjocka kläder - 16 grader är perfekt klimat" är hans argument. Kanske bör det tilläggas att det finns ett löpband där i garaget. Ett bra löpband. Anna kan ha tänkt sig sitt garage-spring som runt-runt... Och ja, då blir det nog tråkigt.

Just idag går jag trots allt in i det där garaget. Men inte för att springa. Jag går in för att köra ett Kettlebell-pass. Nyss var gräset min kettlebell-arena, med himlen som tak. Men just idag känns garaget mer lockande. Jag oroar mig lite för att mina svingar ska slå i taket (som är betydligt lägre än himlen) men det visar sig att jag har överskattat min kroppslängd något... Och P har rätt - klimatet är perfekt.

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Just nu när det regnar och ruskar är jag beredd att förstå P. Men nej, jag ska ut ändå. Jag vet att jag älskar känslan när jag väl är där...

bureborn sa...

Himlatak är ju himla trevligt! Men jag skulle nog faktiskt också kunna tänka mig ett eller annat pass i garaget. Om jag hade ett garage. Kettlebells utomhus i regn till exempel, låter riskabelt halt.

Ingmarie sa...

Ute är bäst men ett eget träningsgarage hade jag inte tackat nej till. :-) Särskilt inte ett med perfekt (tränings) temperatur.

anneliten sa...

Anna, när man väl kommer ut är nästan alla väder OK att springa i. Och nästan skönare än vanligt efteråt om det varit lite ruskigt :-)

Bureborn, att jag inte kör utomhus längre har en förklaring till - min insynskyddande syrenhäck har tappat bladen och då känns det lite pinsamt :-)

Ingmarie, du kan få en nyckel till vårt garage :-)

Ingmarie sa...

Don´t say to much! ;-)