lördag 9 november 2013

Svettigaste

Jag har sagt det förut - jag är bra på att svettas. Om det är en bra egenskap eller inte beror lite på situationen. Klart att ett fungerande kylsystem kommer väl till pass under ett varmt långpass. Men på dansgolvet...

"Nej det ska du inte" säger dottern skeptiskt när hon är snäll och kör sin tidsoptimist till mor till ett tåg som hon annars skulle missa. "Jo" svarar jag. "Jag ska visst på Café Opera". Soul train. Det ska vara till för folk i min ålder har jag blivit lovad. Och det var det. Musik efter publik. Eller publik efter musik. Superduperjättekul att dansa. Och svettigt! Disco fever...

När det börjar droppa ur håret - då känns det som för mycket för ett dansgolv. Värmen i den knökfulla lokalen gör sitt till och graden av svett motsvarar inte riktigt ansträngningen. (Tanken att sätta pulsbandet under paljett-toppen hade föresvävat mig, men jag lät bli - ville inte veta).

Det roliga slutar redan klockan 22. Det passar mig utmärkt. I säng vid midnatt (efter att ha duschat svetten ur håret) och upp med tuppen. Body pump bokad till lördag morgon 9.15. Jag tänker att jag definitivt var svettigare på dansgolvet än i gymsalen. Jag tänker att det passar bättre och är mindre skämmigt att svettas i en gymsal.

Inga kommentarer: