lördag 2 november 2013

Yoga-stream och jag

Jag läser i DV. "Därför tröttnar vi aldrig på yoga" är rubriken. Andra träningsformer kommer och går står det. Medan yogan tycks ha kommit till västvärlden för att stanna. (På andra ställen i världen har den ju funnits typ alltid).

Hmm. Själv tappade jag bort den där regelbundna yogan för ett par år sedan. I samma andetag som mitt jobbliv ändrades och jag inte längre hade tillgång till ett visst gym, en viss ledare och hennes måndagsklasser. Jag skulle vilja hitta yogan igen. Jag har gjort några försök.

Jag läser vidare i DV. Nu handlar det om en kvinna. I hennes vardag ingår yoga väldigt naturligt. Som komplement till annan träning och som avkoppling. Bland annat streamar hon klasser och yogar hemma. Hmm. Streama. Yoga-klasser hemma. Det kanske är grejen för mig! Eller? Man kan ju alltid prova...

Jag googlar "yoga+stream". Det finns mycket. För mycket för att jag ska kunna göra ett välgrundat val innan jag tappar tålamodet. Så jag blundar och klickar på något bara. Jag hamnar på YogaGlo. En amerikansk site med massor av yogapass i olika stilar, längd och svårighetsgrader och med olika syften. Femton dagars "free trial". Jag klickar och fyller i. Jag väljer "athletic" som mitt huvudsakliga syfte och YogaGlo gör automatiskt ett förslag till schema till mig. Några minuter bara och jag är igång.

Tre klasser på tre dagar. Tre klasser med väldigt olika karaktär, men allihop bra. Det känns som jag är fast. Jag hoppas att jag är fast.

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Vad spännande! :-)

Ingmarie sa...

Och massor av olika sorter, längd och syfte. Kundalini också! :-)

Löpning & Livet sa...

Jag Yogarörlighet också mest hemma. Ska nog kolla in den där sajten! Yogobe anmälde jag mig till en gratisversionen av, men den var bara tre dagar och just nu har jag inte råd med betalversionen.

anneliten sa...

Ingmarie, :-)

Andréa, det finns betydligt mer än rörlighet. Av en av klasserna blev jag svettig. Kollade lite snabbt på Yogobe och anar att YogaGlo nog är bättre. Men jag ska prova Yogobe också innan jag bestämmer mig.