söndag 10 november 2013

Ytterligare en pryl jag inte visste att jag behövde

Besöker mässor. Häslomässan och matmässan, som nuförtiden heter "Mitt kök" och mest domineras av vin. På matmässan försöker en man stoppa mig för att demonstrera någon grunka som man ska ha under ostbiten. Jag stannar inte tillräckligt länge för att förstå varför jag behöver en sådan. Om jag inte vet att jag behöver den så saknar jag den ju inte. Alla dessa prylar.

På hälsomässan köper jag något. En pryl som jag inte heller visste att jag behövde. Men som jag, så fort jag såg den, visste att jag hade saknat. Den irriterande iPhone-sladden kommer nu att vara ett minne blott. Och jag slipper ha telefonen i handen. Bra va? Dessutom hävdade säljaren att reflexerna lätt ersätter en reflexväst. Inget mer västfladder alltså.

Pryl från IQexercise. Telefonen i en ficka på magen. Sladden innanför en dragkedja i bandet över axeln. Reflexer. Ganska smart. Väntar på att få prova.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har sett det iq-bältet på några bloggar. Verkar smidig, men har inte fått tummen ur än... :-)

Ingmarie sa...

Oj vad det finns saker!

Lisa sa...

Haha, ja snacka om "pryl-aktigt". Behov skapas där man knapptvar medveten om att de fanns...

Snorkkis sa...

Och nu fick du mig att klicka in på länken och konstatera att just ett sånt skulle jag behöva också... den gång per vecka som jag springer själv och inte har en vagn där jag kan ha alla grejer, eller en ryggsäck som jag igen kommer att börja springa med om en tid. Fast egentligen en onödig pryl för jag skulle behöva den endast för förvaring av luren.

LOPARJANNE sa...

Ja vem vet! Snart så kommer det väl en lag om bälte i löpspåret också och då klarar du dig...

bureborn sa...

Fiffig pryl! Ska bli spännande att höra om den funkar, för den däringa sladden kan verkligen irritera.

anneliten sa...

Rund, jag vet inte om man måste ha en. Men nu har jag en i alla fall.

Ingmarie, visst gör det! jag har en sak till dig när vi ses.

Lisa, precis. Någon har tänkt till. Men jag tycker det saknas hållare för vattenflaskor. Med sådana så vore den komplett.

Snorkkis, klart du måste ha en!

Janne, det hade jag inte ens tänkt på - nu känns det ännu mer värt pengarna :-)

Bureborn, du får vänta tills jag får springa. Men en av anledningarna att jag köpte den var för att visa mig själv att jag inte gett upp.