lördag 11 juni 2011

Bikram pump

Det kändes som om det var 40 grader i träningssalen i morse. Jag såg mig om i rummet. Ungefär samma lördagsmorgonsentusiaster som vanligt. Jag brukar vara rätt ensam om att svettas. Jag är ovanligt bra på det för att vara X-kromosombärare. Idag var jag inte ensam. Blank pannor, fuktigt hår och svettfläckar på tröjorna var jag än vände blicken.

Och så lite Bikram kvällslöpning på det. Nåja, kanske inte riktigt Bikram. Bara 26 grader faktiskt. Tänkte mig en kort lugn tur i inspringningssyfte. De där Newtonskorna kräver ju inspringning. Det blev fart. Det blev tröskelandning. Det blev kort. Det VAR varmt.

Värme är inte min grej när det ska tränas. Men jag njuter när jag inte tränar. Äta middag ute på altanen. Gå omkring i tunn klänning. Underbara härliga sommar.

3 kommentarer:

K sa...

Ja underbara härliga värme..middag på altanen..shorts och linne fortfarande och kanske ett kvällsdopp när DN-galan är slut..Hälsa P att det kan vara någon grad högre sen imorse

anneliten sa...

Men K då! vad säger sportjournalisten som bor i ditt hus om att du tror att DN-galan numera går i NYC?

Emilia sa...

Värme är härligt :) men morgnarna hade gärna fått vara svala så att man kunde springa som vanligt. Nu kan jag i för sig inte springa alls men snart så :). Och jag är faktiskt avis på dig som får ta ut dig å svettas :P