tisdag 20 september 2011

Mörker

Jag stängde en dörr idag. Utan att ha öppnat någon ny. Famlar lite i mörkret. Tre dörrar lite lätt på glänt. Vilken av dem ska jag försöka öppna? Går de över huvud taget att öppna?

Det är inte lätt att stänga igen om något som betytt mycket och som länge varit meningen med arbetslivet. Jag kommer hem psykiskt utmattad. Vardagspratar med dotter i bilen på väg till hennes träning. Mår lite bättre. Lite mindre mörkt. Jobbet är inte allt.

Biter ihop och byter om. Fem korta intervaller i höstmörkt spår. För att få upp farten inför ett lopp jag just nu inte orkar fokusera på.

Benen är lätta. Humöret lättar. Mörker är rätt OK att springa i.

9 kommentarer:

fitnesscoachen sa...

Ibland är mörker precis vad som behövs för att skingra tankarna. Hoppas vi ses på lördag!

Erik sa...

Ibland måste man stänga dörrar bakom sig, hur jävligt det än känns. Håller på dig!

Anonym sa...

Starkt att ändå våga stänga dörren. Mår man säkert mycket bättre av i längden, och dörrar på glänt är ju alltid spännande. Lycka till med öppnandet! Det finns ju alltid murbräckor om den dörr man helst vill in genom visar sig vara motsträvig.
Lycka till på lördag!

Lisa sa...

Löpning är räddningen ibland, för att både våga och orka famla i mörkret... Och kör man intervaller KAN man nästan inte oroa sig för annat:) terapi som sagt!

anneliten sa...

Madde, löpningen - vare sig den sker i mörker eller ljus är en utmärkt tankeskingrare.

Erik, det känns verkligen jävligt. Jag hade något bra. Något jag varit med att bygga.

Bureborn, spännande är ordet. Och egentligen gillar jag spänning.

Lisa, helt rätt - intervaller tar liksom bort allt annat.

Ingmarie sa...

Jag ser det som början på något nytt! :-)

anneliten sa...

Ingmarie, visst, men om det nya känns mindre bra än det gamla?

Ingmarie sa...

Men du VET ju inte ännu. Och är det gamla verkligen bra just nu? Är det inte dom en gång var du tänker på?

Miss Agda sa...

Först och främst, grattis till en bra tid (för en bra tid, det gjorde du, även om det inte blev silver!). Och när det kommer till stängda dörrar, livet brukar te sig så att även allt det, som känns negativt just nu, lite senare visar sig att ha varit det enda rätta. Många kramar!