söndag 27 november 2011

Dags för andra bullar

Nu är det slutsåsat. Dags för andra bullar. Imorgon startar jag min träning inför Stockholm marathon. Det är sjätte gången. De första tre tränade jag med Szalkai. Eller i alla fall efter hans program. Numera har jag den allra bästa personliga tränare man kan ha. I Nilsson har lovat coacha mig igen. Tjugotvå minuter (!) har hon hjälpt mig att kapa. Vi får se om det kan bli någon minut till. Så att jag tar mig under den magiska 200-minutersgränsen.

Hur tränare Nilssons upplägg blir den här gången vet jag inte riktigt än. Min plan är att fortsätta komplettera med yoga och styrka, men när det gäller styrkebiten får det nog bli andra bullar. No more body pump. Riktig styrketräning istället. Exakt hur vet jag inte. Styrka är inte min starka sida. Men om jag tar det stegvis kanske jag kan lära mig? Vem vet, kanske jag till och med kan lära mig tycka om det? Att få till styrketräningen får helt enkelt bli den första utmaningen.

Andra bullar än vanligt. Saffransbullar fyllda med mandelmassa och glöggindränkta russin. Gott!

4 kommentarer:

Sara sa...

Vi borde kört lite styrka tillsammans någon gång. Jag har en massa övningar på lager som är både nyttiga för löpare och roliga (tycker jag i alla fall).
Varför bor jag inte i Sthlm.. ?

Staffan sa...

Vi borde också boka in ett nytt tillfälle att vässa formen med några löparvänner i Sätrahallen fram mot vårkanten, det var kul förra gången!!!

För övrigt råkade vi blanda Keso istället för Kesella i saffransdegen förra året och det blev hur gott som helst!

Lisa sa...

Mandelmassa i bullarna är verkligen helt otroligt gott... Glöggrussin måste jag prova!

anneliten sa...

Ja Sara, varför bor du inte i Sthlm?

Staffan, gärna Sätrahallen. Jag tor kesella är en myt skapad av Arla. Jag märker då ingen skillnad i saftighet.

Lisa, det blev riktigt gott med glöggrussin. Lägg 2 dl russin i 0.5 dl glögg i en halvtimme. Låt rinna av. Blanda med smörblandad mandelmassa.