lördag 19 november 2011

Som en stoppad korv

Drygt tjugo år senare. Mina två hemmasydda balklänningar åker fram. Av någon outgrundlig anledning är temat för årets fotbollsledarträff "Nobelfest". Förra året var temat Cowboy. Det kändes något mer passande där i klubbstugan.

Utan alla löpning hade jag nog inte kommit i den klänningen alls.

Ingen av klänningarna sitter riktigt bra. Lite trånga helt enkelt. Jag chansar på att det är mörkt i lokalen och tar korvskinnsvarianten. Samtidigt bestämmer jag mig för att det får bli stopp på kroppsexpansionen. Inte för att jag strävar mot den 23-åriga versionen av mig själv, men jag har märkt att en del kläder som är betydligt nyare än balklänningarna ligger oanvända i garderoben. Plagg som sitter lite lite för tight. Alltså. Om jag tappar ett kilo eller två blir min garderob automatisk större. Utan att jag behöver köpa ett enda plagg. Så får det bli. Två kilo ska bort. Men först Nobelfest.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Snyggt!!!

Lisa sa...

Du ser verkligen INTE ut som en stoppad korv! Haha... Men kanske är det mest en känsla? Till och med jag har massor av jeans i garderoben som aldrig använts för att de är för små för att magen ska palla trycket... Man ska köpa bekväma kläder! (Iaf jag, jag är alldeles för bekväm av mig...)

anneliten sa...

Daniel, vad gullig du är!

Lisa, känslan var det nog. Men det släppte efter fördrinken. Vilken danskväll! Helt underbart. Och kanske lite slimmande...