söndag 20 oktober 2013

Jag vill inte ha den

Om jag fick bestämma skulle det sitta en stor "Ingen reklam tack"-skylt på vår brevlåda. Men jag får inte bestämma om just det. Nåja, han som vill ha reklamen får också se till att den åker i soporna.

Jag vägrar notoriskt att "registrera mig" som kund i diverse affärer och butikskedjor, för jag vet att då får jag adresserad reklam - med mitt namn på, som jag då måste hantera. Vill inte ha.

I Stockholm marathons register finns jag förstås, för jag har sprungit ett antal gånger. Jag vet när loppet är. Jag har koll på ungefär när man måste anmäla sig och hur man gör det. Ner i brevlådan dimper ett vykort modell större. Budskapet är att det blir ett Stockholm marathon också 2014. Ungefär vid samma tid som det brukar. Nähä? Verkligen? Jag undrar om den typen av reklam ger något överhuvudtaget - mer än inkomster till reklam-makare och tillskott till sop-berget.

3 kommentarer:

Lennart sa...

Du spar på miljön också. Det är bra.

Reflekterade lite över miljön idag och alla lampor som är tända utomhus, samtidigt som vi stänger av lampor i rum vi inte är i.

Man kan nog släcka rätt många lampor längs motorvägar och så bara för att spara på miljön.

Nu kanske detta inte var riktigt det du tänkte på i ditt inlägg men ändå...... :-)

Snorkkis sa...

Här verkar de som delar ut "reklam" inte vara läskunniga. Står "ingen reklam" på lådan och vi har tejpat upp "inga lokaltidningar" och "ingen mäklarreklam" också men det verkar inte gå hem. Vissa mäklarbyråer som är svartlistade nu...

anneliten sa...

Lennart, sopor och miljö är den ena sidan. Den andra sidan är att jag tycker det är jobbigt att hantera skräpet. Allra särskilt adresserad reklam i plastiga kuvert som man måste öppna och sortera.

Snorkkis, reklamutdelarna vill ju bara bli av med det de släpar på. Men surt är det att behöva hantera skräpet. Jag undrar som sagt vad det ger. Mer än irritation. Och ett och annat arbetstillfälle kanske.