torsdag 23 januari 2014

Träna ihop

I pump-salen igen. Ja, jag vet att jag måste hitta något att variera mig med innan jag ruttnar. Men ibland får man i alla fall lite gratis underhållning. En av stammisarna har släpat med sin man. Eller jag tror i alla fall att det är hennes man. Jag har själv tänkt tanken att ta med min. Har till och med frågat. Men fått tydliga nej.

OM jag tog med min man skulle jag nog låta honom var ganska mycket ifred. Kanske något litet tekniktips. Men mest ifred. Lämna instruktionerna till instruktören. Annars är risken stor att vi skulle gå ur salen som ovänner.

Lämnar sin man ifred (om det nu är hennes man) gör inte stammisen. Verkligen inte. Hon är på honom om allt. Tillrättavisar. Står framför honom och demonstrerar. Petar. Säkert av välvilja. Han uppskattar det inte. Surnar gradvis. Jag tvivlar på att han följer med igen. Men hoppas förstås att jag har fel.

Kanske inbillar mig. Kanske projicerar jag hur det skulle ha varit om jag hade gjort så mot min man. Eller om han hade gjort så mot mig. Då hade jag nog demonstrativt flyttat mig till ett annat hörn av salen.

8 kommentarer:

Lennart sa...

Ha, ha. Ja, man måste vara mottaglig för tips och råd. Annars blir det lite fel. Det går ju inte att coacha någon som inte vill bli coachad :-).

"Nu ska jag gå och coacha min fru lite om hur man egentligen beter sig här hemma". Skojade bara.... :-).

Anna (Orka mera) sa...

Hände samma sak på en yogaklass jag var på. Då gick instruktören vänligen och bestämt fram till tjejen och berättade att det var hon som instruktör och att tjejen kunde slappna av och sköta sin egen träning. För det blev ju lite irriterande för alla i salen när hon skulle förklara allt för mannen hela tiden... Mannen blev nog också lättad av instruktörens tillsägelse!

Erik sa...

Förstår du nu varför du vann min bloggs kategori Årets Bloggare 2013? Underbart skrivet! Hög igenkänningsfaktor på hur även jag hade (re)agerat vid en liknande situation.

Löpning & Livet sa...

Haha ungefär så blir det varje gång jag och M tränar ihop :) Fast gruppträning blir det inte och det är kanske tur!

Rund är också en form! sa...

Haha! Stackars karl.....
Ungefär lika kul att bli tillrättaviset på gymmet/passet, som när man kör bil. Då kan jag surna till rejält. Hehe! ;-)

bureborn sa...

Haha! Kan nog tänka mig att klimatet var lite bistert dem emellan i bilen hem efteråt. Han gav säkert igen och påpekade att man inte ska hantera växelspaken som ett bräckjärn, och att man bör blinka innan man svänger.(Ungefär som att jag vet om de åkte bil eller inte.)

Ingmarie sa...

hihi.
Undra om han kommer tillbaks.
Hoppas de fortfarande är gifta i alla fall. ;-)
Märkligt det där hur det liksom inte funkar att bli "coachad" av sin respektive men däremot (oftast) av både syskon och vänner.

anneliten sa...

Lennart, fast jag tycker nog att det var fel att gå in och coacha i det läget...

Anna, bra av instruktören!

Erik, :-)

Andréa, jag måste erkänna att jag kan bli sur bara av att min man springer ifrån mig lite... är man tävlingsmänniska så är det svårt.

Rund, precis! Kanske gav gymkvinnan igen för tips om växlar... I så fall tycker jag hon gjorde rätt :-)

Bureborn, ja något "roll in the hay" blev det kanske inte heller... Fast det är klart - det finns ju "make-up sex"...

Ingmarie, ja det ÄR underligt. Men det är helt klart så för ganska många.