lördag 1 mars 2014

Pensionerar brallor

Jag tror byxorna är från 2004. Det var i alla fall då jag började träna för min första mara. Började springa utomhus året om. Och köpte ett par vintertights. Vi var inte riktigt lika många då - vi som sprang ute i vinterväder. Utbudet vinterlöparkläder var nog något magrare än nu.

Jag tror att mina första riktigt tjocka tights egentligen är skidbyxor. Så kanske är det passande att de fick avsluta som just skidbyxor. Under min lilla lugna glidartur i Stöten (bland tyskar som laddar för Vasalopp) gick det hål i grenen. Hål i ett nött och slitet tyg.

Mina favoriter i 10 år. De tights jag haft som förstahandsval till alla vinterpass. Jag måste säga att jag tycker det är bra kvalitet. Väldigt bra kvalitet. Från Craft.

4 kommentarer:

bureborn sa...

Ingen overlock-maskin att ta till? :-)
Craft gör uppenbarligen hållbara tajts, i alla fall de årsmodeller som vi haft.

anneliten sa...

Bureborn, jag tror inte det gör mycket nytta med overlock (trots att jag har maskin som klarar) - det är inte bara sömmen utan hela tyget i grenen som är genomnött med flera hål.

Anonym sa...

Låter som de varit med några mil ;)

anneliten sa...

Visst, ganska många mil. Och många tvättar. jag är nog lite överdriven där - tvättar träningskläder efter varje användning trots att det inte borde spela någon roll när man är ute ensam :-)