söndag 15 mars 2015

Ett slags långpass

Mittemellan. Jag är inte nybörjare. Men jag anser mig nog inte ha "löpträningsgrund" heller. Inte just nu. Mina fotleder gnisslar och gnäller när jag stiger ur sängen (det gjorde de faktiskt aldrig när jag vilade helt från löpningen och "bara" promenerade), det känns lite i hälsenorna när jag springer och jag har inte bråttom att komma i from till något lopp. Jag tränar bara "som om" - inte för att verkligen springa "varvet". Alltså tycker jag att jag gör klokast i att ta det lugnt. Alltså väljer jag att följa upplägget i RW inför varvet någonstans mitt emellan förslagen för nybörjaren och för den erfarne löparen. Mitt "långpass" idag fick därför bestå av elva femminuters "intervaller" av löpning i prattempo med en minuts gångavbrott. 66 minuter i rörelse varav 55 löpandes. Det räcker för mig nu. Jag blir trött. Det är lagom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter klokt! Skönt att bli sådär "lagom" trött, så man känner sig nöjd i själen.

Kram M

anneliten sa...

Ja, jag har ingen lust att skada mig. Och kroppen känns faktiskt inte så ung längre och behöver lite varsamhet för att gå med på det jag vill :-)

Maria sa...

Tränar du styrka också? Bästa sättet att träna upp lederna.