onsdag 2 maj 2012

Vardagslycka

Vardagslycka är ett glas smoothie, made by teenager. Jag får ett glas precis innan "rör ej"-lappen kommer på. Smakar extra gott efter kort och lugn (what else) kvällsjogg med försommarkänsla.

Innehåller enligt tillverkaren hallon, blåbär, mango, äppeljuice, apelsinjuice, mjölk och vaniljyoghurt. Mmm. Gott!


Vardagslycka är också att få sluka nya böcker av några av mina favoritförfattare. Som "Till offer åt Molok" av Åsa Larsson som jag är mitt i, eller "Svikaren" av Katarina Wennstam som jag nyss avslutat men som lever kvar i mina tankar, eller Arne Dahls senaste "Hela havet stormar" som står näst på tur.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Lyssnar på Svikaren just nu och blev precis som när jag läste Katarinas andra böcker fast direkt. En av mina favoritförfattare! Åsa Larsson är också bra.

bureborn sa...

Bokslukandet har verkligen fått stryka på foten i mitt liv. Något måste ju prioriteras bort om annat ska få plats. :-(
Men lite lyckas jag klämma in. Just nu Tomas Bannerheds "Korparna". Rekommenderas!

anneliten sa...

Andréa, men Arne Dahl då? Testat honom?

Bureborn, lyssna på böcker kan man göra medan man springer långsamma tradiga 140-pulspass eller diskar. Rekommenderas. Åsa Larssons norrländska dialekt lägger en extra dimension på hennes bok (första gången jag lyssnar på hennes böcker - de andra har jag läst, vilket jag nästan ångrar nu)