onsdag 24 oktober 2012

Nu tar jag till saxen!

Jag har hunnit förtränga hur enerverande irriterande min reflexväst är. Västen som jag köpte i vintras istället för den där dagisliknande trä-över-huvudet-grunkan jag hade tidigare. Den som var alldeles för stor och bara fladdrade.

Reflexvästpremiär borde det ha varit för min del för flera springrundor sedan. Först ikväll kommer jag mig för att leta fram min väst. Redan efter några hundra meter kommer irritationen. En irritation som jag glömt att jag brukade känna över min reflexväst. Den fina från Craft med dragkedja fram och mesh i ryggen. Västen är lagom stor överallt. Tycker jag. Kanske till och med på gränsen till rymlig. Utom nertill. Nertill sitter en resår. Jag vet inte om det är meningen att den ska sitta under rumpan. Jag är ju kort så jag kan få ner resåren i lårhöjd, men den åker upp på höften igen så fort jag rör mig. Och därifrån tar den sig gradvis uppåt, några millimeter i taget, tills resårenkanten når midjan.

Jag drar ner - västen åker upp. Jag drar ner igen. No way att jag vinner kampen. Har jag otur drar västen dessutom med sig tröjan och lämnar magen bar.

Jag vet att jag inte är unik i att ha ett något större höftmått än midjemått. Det har de flesta kvinnor. Jag vet att jag inte köpte västen på herravdelningen. Men möjligen är det ett unisexmodell. Hursomhelst funkar den inte på mig.



När jag kommer hem letar jag fram saxen. Klipp klipp. Ett par jack i resåren. Med gott hopp om att lätt demolering löser problemet. Annars får jag väl ta fram dagisvästen igen. För jag föredrar nog fladder framför bar mage.

4 kommentarer:

Lennart sa...

Har du köpt långa tights på länge?

Jag tycker mig ha märkt att resåren i midjan inte är lika bra som tidigare. Midjan är också lägre än tidigare och det i kombination med att resåren inte är helt funktis gör att byxorna hasar ner.

Jag får rätta till tightsen hela tiden och det retar jag mig på! Jag kanske också har blivit smalare, men det tror jag inte... :-)

Löpning & Livet sa...

Jo om det är den från craft så är den unisex. Typiskt att de gör dem mest anpassade för män...

fitnesscoachen sa...

Jag har också den, och jo den är unisex. Men jag har aldrig märkt att den åker upp, tycker den funkar riktigt bra. Hoppas det löser sig nu då så den sitter på plats!

Unknown sa...

Hmm bra ide har slutat använda min på grund av samma missöden. Dags att saxa =)

Peace Love och Löparskor!