tisdag 8 april 2014

Extrema GB-brukare?

Familjen har fått ett brev. Vi får nöja oss med 70 GB framöver. Per månad. Inte glassar. Internet.

"Skulle du mot förmodan överskrida..." står det. Och i nästa mening anges vår snittförbrukning: 95.2 GB. Mot förmodan överskrida...

Jag ringer kundtjänst. De har inga abonnemang med fritt födande tillgång av GB längre. Deras extra-plus-mega är på 50 GB, men eftersom vi en gång i tiden teckande ett fritt abonnemang är de generösa och ger oss 70. Jag känner mig extrem. Eller är det familjen som är extrem? Jag har ändå lite svårt att tro det. Så internetuppkopplade är vi väl ändå inte? Och just nu är vi bara tre i huset.

Jag skyller på dottern. Hon som slukar serier till frukost och genom halva natten. Spotify är på alla andra stunder. Mitt surfande och mina ljudböcker är nog en droppe.

Utanför grävs det intensivt. Fiber läggs ner i marken. Snart ansluts vårt hus. Till ett mega-flöde av GB.

7 kommentarer:

Erik sa...

Vart är vi på väg?

Snorkkis sa...

http://i.imgur.com/Iu9f1kf.jpg

anneliten sa...

Erik, ut i cyberspace :-)

Snorkkis, exactly!

bureborn sa...

Haha! Bilden från Snorkkis är ju på pricken! Fast här hos oss behövs inget fritt flöde. Än. Men igår kom jag på dottern med att streama barntv på paddan samtidigt som hon kollade in youtube på telefonen. Multiwatching.

Lisa sa...

ja alltså detta konstanta streamande! Det lär ju ha höjt användingen i det genomsnittliga hushållet ganska så rejält... :)

Rund är också en form! sa...

Hehe! Lite skrämmande utveckling är det. Och som någon skrev; ofta gör man två eller flera saker samtidigt men är därför inte riktigt fokuserad på något utav det... :-P

anneliten sa...

Bureborn, bara början.

Lisa, visst är det underligt att Tele2 då tar bort abonnemang med fri surf (eller så är det just därför - för att kunna tjäna pengar).

Rund, visst är det så :-)