onsdag 5 augusti 2015

Jag känner igen nörderi när jag ser det

Jag har börjat sticka. Eller egentligen har jag återupptagit stickningen. För jag var ganska insyltad i stickdjungeln på mohairgarnets tid. Och på Kaffe Fassetts tid. Men på senare år har jag hållit mig rätt lugn. Tills nu. Det började med koftegruppa - en norsk grupp på facebook. Jag såg alla fina tröjor och ett sug uppstod.

Min första tröja. Innan den fick limegröna knappar.

Jag slås av parallellerna. Löparbloggar, träningspoddar, facebookgrupper och jogg.se. Motsvarigheter finns för de som snöar in på stickning. Till och med poddar faktiskt (fast lite tvivlar jag på att sådana kan vara spännande). Och där finns stjärnorna. Stickningens svar på MarathonMia, Träningsglädje, 4.30-Staffan och de andra tongivarna heter saker som Pinneguru (jag tror pinne är sticka på norska - norrmännen dominerar stickningen), Cottemor och Tant Kofta.

Nörderi var det ja. Jag upptäckte just att stickbeskrivningen till månadens disktrasa för augusti publicerats. Dags att lägga upp lite maskor.

Jo, jag tränar fortfarande. Också.

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Det är härligt med nörderi! :-)

Lisa sa...

Hahaha! Det är helt otroligt.
Alla söker sig ett litet sammanhang minsann :) Eller flera!
(Otroligt snyggt stickat förresten. Ser ytterst avancerat ut!)

anneliten sa...

Ingmarie, visst är det! Men ibland får man tänka på att bespara de icke-frälsta från allt svammel. Gäller både löpning, stickning och hundsport :-)

Lisa, visst är det underbart hur mycket bekräftelse man ändå kan få nuförtiden! Fick flera hundra likes på min tröja i facebook-gruppen "Koftegruppa".

Anna Martina sa...

Vilken fantastisk kofta! <3

anneliten sa...

Tack Anna Martina!