söndag 30 augusti 2015

Grannen tycker

"Du borde prova kettle bells"... Hmm. Min granne släpar över ett par metallklumpar med handtag. Jag vet inte om han köpt dem till sin fru. För honom är de för lätta i alla fall. Och han påstår att ingen använder dem och att jag gärna får låna. Långlåna.

I två veckor har de stirrat på mig. De där klumparna. Undrat när. Jag bestämmer mig. Fyller vattenflaskan och letar upp några övningar på nätet (helt novis är jag inte - några svingar har jag gjort på gymmet och några övningar har jag sett andra göra). Jag laddar ner en tabata-app i mobilen och ställer in den på ett antal intervalller som ska landa på 20 minuter. Det känns lagom.

På gräsmattan, i skydd av syrenhäcken, svingar jag grannens kettle bells.

Tjugo minuter ÄR lagom. Så här första gången. Grannen har rätt - pulsen sitger. Svetten sipprar fram. Jag blir trött. Och det är ganska kul. Nu väntar jag på träningsvärken. Jag tror att den kommer. Det känns så.

4 kommentarer:

Anna (orka mera) sa...

Haha, den kommer. Var så säker :)

Hanna sa...

Låter som ett roligt pass!

Anonym sa...

Hehe! Nice! Det blir nog träningsvärk. :-)

anneliten sa...

Jorå, det blev träninsvärk!