fredag 29 januari 2010

Regelbundet och sporadiskt

Torsdag kväll. Äntligen skulle jag få träffa min nära kära vän M. Vi har inte alltid så lätt att få ihop det, bor i olika städer, men det blir ändå någon slags regelbundenhet.

Restaurang 1900 var bokad. Pendeltågstrafiken var kaos. Fyrtio minuter försenad var jag så på plats. M väntade snällt.

Restaurang 1900 har lyckats skapa en atmosfär av hemtrevlighet. Det känns nästan som att vara i någons vardagsrum. Nu tittar jag lite för lite på TV för att riktigt fatta vidden, men det är tydligen en TV-Niclas som står för det kulinariska. Dagens läxa var att det inte är så smart att låta kyparen välja vin fritt utan att titta på prislistan - det sved i plånboken. Men gott var det, både maten och vinet.

En kväll väl värd att skippa ett träningspass för...

Jag inbillade mig att tågkaoset skulle vara löst tills det var dags för mig att vända hemmåt. Icke. SLs skyltar förkunnade "mycket sporadisk trafik". Med M-laddade batterier klarade jag den informationen utan att bryta ihop. Och hem kom jag så småningom.

Idag ska jag ta igen lite förlorad träning och "kompensera" för två utekvällar på raken.

2 kommentarer:

Miranda sa...

Jag tycker att du har valt mycket bra vilodagar - snökaosdagar :) så sparar man sig till bättre dagar ;)

anneliten sa...

Miranda, jag hade bra tur att snökaos och planerade utekvällar sammanföll!