tisdag 7 december 2010

Tacksam att slippa

Spinninginstruktör Josefin har glömt julmusiken hemma. Musik hon tydligen lovat stammisgänget att ha med sig idag. En av deltagarna har förberett sig med egen iPod. Den kan han nu lägga undan.

Jag är tacksam att slippa jullåtarna. De är överallt nu. Och jag tycker inte julmusik hör hemma överallt. Särskilt inte i spinningsalen.

Småttingarna har blivit tonåringar. När de bakar pepparkakor är köket fyllt av Duck Sauces´ Boney M samplade "Barbra Streisand". Ingen julmusik precis. Här hade den passat. Jag diskar och sjunger med lite. Tonåringarna utbrister förvånat "vaa dååå kan du den här?" Yes, I happened to be a serious Boney M fan once. Nu är jag mest en pinsam mamma. Och tonåringarna vill helst slippa mina Boney M moves framför diskbänken.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nä herregud, julmusik kan man definitivt inte ha i en cykelsal!! inte i någon tränignssal föresten! däremot går det bra när man ska julbaka, då kan det vara lite mysigt :)

Erik sa...

Jag skulle också vilja se dig göra Boney M moves framför diskbänken. Och julmusik %#¤/&%¤"#...

LOPARJANNE sa...

Nu kräver vi att du lägger ut ett youtubeklipp med dina moves framför diskbänken... :)

Kollar in lite senare idag!