söndag 25 mars 2012

Aj!

"Du kommer särskilt att märka en övning som jag vet att du har svårt för." Tränare Nilsson har mailat ett U-tube-klipp till mig. Med lite stretchövningar som ska vara bra vid plantar fasciit. Jag blir givetvis nyfiken. Vad kan det vara för övning min tränare inte tror att jag grejar? Klarar inte jag det mesta?

Aj! Jag förstår direkt vilken övning Nilsson menar. Säkert lätt för de flesta. Men i mina ben gör det ont bara av att titta på. Tanken är att man ska sitta på knä med hälarna utanför rumpan och sedan luta sig bakåt/lägga sig ner. Aj. AJ! Jag som inte ens kan få ner rumpan mot hälarna.

Jag bestämmer mig i alla fall för att börja jobba med den övningen. Att jag är så utpräglat stel kan kanske tyda på att det är just den övningen jag behöver. Trots att det gör lite ont.

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Kan trösta dig emd att det drar en del i mina lår av den övningen också. Obehagligt mycket om jag ska vara ärlig. Och jag tränar ändå yoga regelbundet..

anneliten sa...

Andréa, fast på mig drar det i senor och muskler på utsidan av skenbenen (också). Och det är den delen som ska stretchas av övningen om jag förstår rätt.

Lennart sa...

Hej Anneli!
Det är en bra övning. Jobba på den. Lite sådana stretchövningar är bara bra och mjukar upp, jag tror att den hjälper bra.

Jag gör den nu för att stretcha musklerna på "framsidan/utsidan" av underbenet.

Ingmarie sa...

Det är typ den enda övningen (+vadövningar) jag klarar galant. Be mig däremot inte nudda tårna för då är det kört... Klar jag inte ens efter ett Bikrampass. :-O

bureborn sa...

Aj! skriker jag också.