tisdag 18 februari 2014

Visa knäna

"Mäh*! Mamsen ska du verkligen ha de där?" Det är dottern som tycker att mina svarta löpartights av kortvariant, typ halva låret, inte lämpar sig på gymmet.

Jag ställer mig framför dotterns webb-kamera. På andra sidan skrattar skype-kompisarna. "Ser ju ut som pappas cykelbyxor" skrattar den ena. SÅ fula!

Jag byter till ett par längre. Ett par som täcker knäna. Väl i träningssalen (ja, pump igen - jag ska skärpa mig) noterar jag att tjejerna hade rätt. Jag hade varit helt ensam om att visa knäna. Jag hade varit helt ute och cyklat träningsklädmodemässigt. Och då går jag ändå inte på något särskilt hipt gym.

*Men tror jag det betyder

6 kommentarer:

Ingmarie sa...

Då är jag hopplöst ute mest hela tiden...:-O

Anna (Orka mera) sa...

Och min dotter som säger att över knäna är hopplöst ute! Det ska vara hellångt eller kort, absolut inte mittemellan. Och jag har till och med hennes välsignelse att bära kort trots 40 år fyllda. Min egen mamma protesterar dock... hon tycker jag är för gammal för sånt :)

anneliten sa...

Ingmarie, om man väntar tillräckligt länge blir man inne igen.

Anna, visst har tjejerna fotknölslångt - inga piratisar där inte. Men kort - nej. I alla fall inte kort och tight. Fladdershorts (mycket korta) var popis ett tag hos mina tjejer.

Lisa sa...

Lägg av!
I så fall är jag den mest UTE människan. hehe. Jag har alltid shorts. Om jag nånsin har långa byxor svettas jag ihjäl (ännu mer). Hehe. Jag går iofs på sthlms stads gym, och då kanske man får se ut hur man vill? ;)

(Eller så bestämmer man att funktionellt är bäst? och att det är alla andra som är "ute"?)

bureborn sa...

Kul iakttagelse!
Piratvariant över knä är det bara "tanter" som har på mitt gym. Ingen har cykelbyxlängd. Någon enstaka ung tjej har hotpantskort. De flesta hellångt. Jag har en modell som är längre än cykelbyxa, men kortare än pirat. Knäna syns. Förstår nu plötsligt varför ungdomarna himlar med ögonen.

anneliten sa...

Lisa, let us accept the facts - du ÄR ute ;-) Men jag håller på din linje - funktionellt är bäst i träningssalen. Det är ju ingen beauty contest.

Bureborn, Ditt gym tycks vara helt rätt i tiden. För det mesta har jag lite längre än pirat - typ halva vaden. Men det kan bero på att jag är kort och att det egentligen är piratbyxor jag har ;-)