måndag 29 september 2014

Den lilla kicken i yoga-baken

Det är ett tag sedan det var påskafton. Dagen då jag fick en liten ICD-dosa inopererad. Passande nog ungefär lika stor som ett ägg. Men som tur är betydligt plattare än ett ägg.

Träningsglädje skriver om "intentions vs. actions". Jag tänker att min intention är att börja yoga igen. En intention jag har haft ganska länge. I någon månad eller två efter operationen uppmanades jag att vara försiktig. Inte sträcka ut armen för långt. Egentligen inte lyfta armen över huvudet. Annars kunde elektroderna lossna ur hjärtat. Yoga kändes inte riktigt lämpligt. Men nu har det som sagt gått ett tag.

Varje månad dras pengar från mitt konto. Avgiften för mitt YogaGlo-konto. Lite onödigt att betala men inte använda. Särskilt som jag tycker yoga är bra och skönt bara jag kommer mig för (hemmaträning har jag ju lite svårt att få till). Träningsglädje-Saras inlägg får bli den lilla sparken jag behöver. En spark som omvandlar intention till handling.

Jag börjar lätt. Ett kort pass med fokus på core. Efteråt lägger jag några pass i "kö"-funktionen och några i kalenderfunktionen. YogaGlo kommer nu att påminna mig.

Inga kommentarer: