söndag 13 november 2011

I startgroparna

Foten får vila från löpning någon dag till. Löparsjälen tycks däremot ha vilat färdigt. I alla fall att döma av min plötsliga iver att planera inför Stockholm marathon. Jag har plitat ihop ett nytt excelblad - jag brukar ha ett sådant att logga alla träningstillfällen i, och tränare Nilsson och jag har både satt upp mål och bestämt att träningen drar igång vecka 48. En vecka före Szalkais program. Ett litet litet försprång på alla TSMare...

Fram till dess ska jag fortsätta att träna helt lust-styrt och utan veckoplanering. Det enda förutbestämda är måndagarnas yoga-kurs. Och den har jag ju alltid lust med.

I helt andra startgropar befinner sig mina nybörjarföretagarfötter. Jag vet ju ingenting om hur man startar och driver företag, men ibland är hjälpen närmre än man tror. Jag bjuder min härliga granne på brunch på Långbro värdshus i utbyte mot massor av goda råd och INSPIRATION. M har lyckats så bra och är så nöjd med sitt egenföretagarliv. Kanske kan jag också?

Första vändan på Långbro värdshus fantastiska brunch. Det är tranbärsjuice i vinglaset.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Jag VET att du kan!

Unknown sa...

Klart att du kan med så mycket iver i kroppen och vilja i själen.

Peace Love och Löparskor!