fredag 4 november 2011

Omsprungen av Andersson

Morgonjogg i Central Park. Runt dammen samlas massor av löpare. Grupper i likadana outfits. Mest italienare känns det som. Eller så är det de som hörs mest. Jag joggar om några. Sedan blir jag omsprungen. Av Isabellah. Jag springer en bit till och stannar och väntar. Väntar på att en av vinnarkandidaterna i söndagens mara ska komma förbi igen så att jag kan önska lycka till. Men jag ser henne inte mer.

"Gissa vem" säger jag när jag kommer tillbaka till hotellet. Nä, det var inte Justin Bieber. Eller Tom Cruise. Inte lätt att imponera på tonårsdöttrar.

6 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Snorkkis sa...

Fast på mig imponerar du! (fast ännu mer imponerad skulle jag ju ha varit om du skrivit att du sprungit om henne :) )

Åh den som fick springa i Central Park!

camilla sa...

Vi är nog flera som avundsjukt suckar när vi läser om ditt NY-äventyr. Jag har varit där och sprungit en gång och det var bland det häftigaste jag gjort! Njut, njut, njut!

Jonna sa...

Mig imponerar det på, häftigt :) När hon hade vunnit Tjejmilen sprang hon förbi oss på sin nerjogg... men jag vågade inte säga något.

LYCKA TILL IDAG!!!

Tällö sa...

Bra jobbat Anneli!
Kram

Snorkkis sa...

Snyggt sprunget! Yey! (Andersson sprang ju också bra :) )