måndag 14 november 2011

Shoppingmonster och löparhäxor

Sådan mor, sådan dotter. Eller döttrar i mitt fall. Under några dagar i New York blev jag varse att jag fött upp ett par shoppingmonster. "Äpplet faller inte långt..." konstaterade maken torrt.

Och kanske har jag någon gång hörts säga saker som "måste passa på ju - finns inte i Sverige", "så snygg - bara måste ha", "är ju billigt ju" - fraser som nu bubblade ur döttrarna. New York är ett paradis för tonåriga shoppingmonster. Juicy Couture, Abercrombie & Fitch, Victoria´s secret, Urban outfitters...

Jag mamma-predikade att livet är mer än bara saker. Sedan hittade jag ett par löparskor för typ 500 spänn. "Men mamma du har ju redan..." Nä, Saucony fastwitch har jag inte. Billigt ju. Fram med kreditkortet. Nu har jag.

Mina nya springa fort skor. Måste ju bara ha.

6 kommentarer:

Lisa sa...

Ja men 500kr, vilket kap! Jag gjorde likadant i England, fast jag är skadad och inte ens kan använda dem;)

Löpning & Livet sa...

Haha :) Misstänker att även jag skulle ha svårt att hålla i pengarna i ny!

Daniel sa...

Snygga!!!...och det är aldrig fel att shoppa loss i NY ;)

fitnesscoachen sa...

Sweeeeet! :)

Missagda sa...

ÄNTLIGEN har jag tid att läsa ikapp på din blogg. Ensam i ett hotellrum i Oslo, perfekt att plöja igenom alla favoritbloggar.
Först och främst: Grattis till NY-maran och en fin tid! Ännu på fredagen efter maran gick folk runt med medaljen runt halsen på NY:s gatan (citerar dig här: "vi var i USA")- du kanske redan har släppt din?
Och shoppingen där... ja, man hittar många förklaringar till varför man inte kan låta bli att köpa "några" saker. Själv köpte jag dock bara ett par löparskor, brukar bli fler av just den varan. Nike Free för under 500-lappen, nej man kan inte låta bli!
Och du har alltså nu slutat på ditt jobb. Jag är tusen% övertygad om att du kommer att lyckas så bra så bra som egenföretagare!!
Kram på dig

anneliten sa...

Lisa, löparskor är tokbilligt i USA. Och jag behövde faktiskt ett par :-) Tycker det är bra att du köpte - snart SKA du springa igen.

Andréa, NY är värt att prova. Jag har nog varit där typ 20 gånger, men det känns alltid fräscht (inte på ett rent sätt dock).

Daniel, just dessa tycker inte jag var så snygga - det var slut på de metalliskt blå. Men de blir utmärkta på bandet i vinter hoppas jag.

Madde, ångrar faktiskt att jag inte köpte en löparjacka från maran också. As-snygg i limegrönt.

Milla, å tack för din kommentar som känns nästan som ett brev! Jag hade bara min medalj på mig på vägen tillbaka till hotellrummet, sen åkte den ner i väskan. Jag är inte så mycket för att skylta.